Dosiahnutý cieľ : IN PROGRESS

Tynda

24.08.2016 15:32

Pondelok 22.08.2016 čas 11:30 miestneho času po 45 hodinách čakania k nám prichádzajú železničiari. Odomykajú rampu, spoločne dávame drevené hranoly pred vjazd na koľajnice a 20 minút máme na prejazd 3 vozidiel cez železničný most o dĺžke 550 metrov cez rieku Olekma. Prejazd bol veľmi náročný na navigáciu , z každej strany sme mali rezervu 10 cm a pri spojoch išlo ľavé koleso tretinou svojej šírky vo vzduchu. Fotky z tohto prejazdu nemôžeme poskytnúť lebo sme dali chlapské slovo náčelníkovi že sa nebude fotiť  a nebude sa robiť žiadny záznam.

Ľahký obed si dávame v závodnej kuchyni železničiarskej ubytovni v meste Juktali. Nasleduje brod za brodom, dva krát ide voda až cez predné sklo a náročnosť  prejazdov cez rieky kde neexistujú mosty sa stupňuje. Posledná rieka Čilči je už nad naše sily a rozmýšľame ako ďalej . Vladko s Duškom sa vybrali hľadať pomoc. Našli sme v horách nákladné auto Kamaz kde šofér bez jediného zaváhania zobral Vlada s Dušanom a zišiel dolu k rieke na breh. Tam si nás povešal na gurtne ako vláčik všetkých troch a bezpečne nás pretiahol na druhý breh rieky. Znovu prejavená veľká ochota obyčajných ruských ľudí pomáhať v každej situácii a za akýchkoľvek okolností. Unavený končíme v dedinke Čilči kde od domácich v garážach dotankujeme a ideme spať. Sumár dňa je nasledovný. Na 139 kilometroch 38 brodov vlastnými silami, 1 brod nutná pomoc externá, 1 prejazd železničným mostom. Bolo to 10 hodín jazdy a zápasenia sa s prírodnými živlami a nástrahami.

Útorok 23.08.2016 vychádzame z Ćilči smer Tynda. Už do predu sme z nočných rozhovorov s domácimi mali jednu zlú správu že most cez rieku Nižná Larba pred mesiacom strhla povodeń a keďže už dva dni intenzívne prší a rieky stúpajú nedávajú nám veľkú šancu na prebrodenie tejto rieky. Prichádzame na miesto činu a voda vysoká, rieka široká, prúd veľmi silný a čo je najhoršie je pieskové dno.  Po chvíle radenia sa prichádza nákladné vozidlo ale aj on sa otáča a po rozhovore nám povie že včera prešiel rieku tam aj späť ale dnes je voda minimálne o pol metra vyššie a že si netrúfa ani on. Ostáva asi len čakať že voda klesne.  Jediná šanca je znovu použiť železničný most. Vlado ide na prieskum s malou dušičkou ale prichádza s pozitívnym výsledkom od strážnika mostu že ihneď ako nám dá povel musíme ísť len zistí kedy bude volné okno že nepôjde vlak. Za 30 mimút dostávame povel  na vjazd do koľajiska a máme 15 minút na to aby sme vošli do kolajiska cez drevené hranoly prešli most a opustili ho. Podarilo sa nám to s prekvapením že taká rýchla akcia. Treba si uvedomiť ale že táto železnica je BAM-ka,  Bajkalsko Aamurská Magistrála a kde je veľmi hustá preprava ktorá nemôže byť narušená. Nákladné vlaky sú skoro o dĺžke 100 vagónov ktoré ťahajú od 50 000ton až po 60 000 ton materiálu. Po tomto úspešnom prejazde pokračujeme do 200 km vzdialenej Tyndy Po piatich dňoch  sa sprchujeme, robíme malé opravy na autách, dávame si spoločnú večeru v reštaurácii a každý po 100 gramov vodky. Je tam živá hudba, ktorá keď od personálu zistí že sme zo Slovenska v mene všetkých nás srdečne privíta, pustí slovenskú hymnu a pridá ešte dve slovenské pesničky. Je tu družná nálada a Palko si spolu s ruským spevákom zanôti do mikrofónu ruskú Kaťušu.

Streda  ráno 24.08.2016 čas 7:30 tankujeme, dopĺňame internet ,dokupujeme zásoby potravín a vyrážame na sever smer Jakutsk. 

© 2010 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si webové stránky zdarma!Webnode