30.07.2010 čas 07:30 miestneho času je budíček, ranná káva, krátke raňajky, rozlúčenie sa s domácimi. Vraciame sa späť do Irkutska a na zohriatie po Bajkalskom oddychu nás čaká 62 km prašných ciest po trajekt. Za trajektom malá porucha na vozidle ktorú nahlasujeme všetkým posádkam že stojíme. Posádka Tibor, Dušan už v aute analyzujú o akú poruchu ide a hľa majú pravdu upálený prívodový kábel na rodeľovači. Oprava rýchla na mieste: izolačka, nožík, kliešte. Vozidlo pojazdné. Prechádzame Irkutsk a pokračujeme cez krásnu kopcovitú krajinu k najjužnejšiemu výbežku Bajkalu. V čase 22:00 miestneho času sa dostávame do dedinky Posolskoje, kde sa nám podarí nájsť ubytovanie v starom drevenom Rusko-Sibírskom domčeku ktorému jednoznačne kraľuje stará stavaná pec v jeho strede.
31.07.2010 čas 08:00 hod hneď kúsok od domčeka cca 150 metrov od brehu Bajkalského jazera sa nachádza pamätný kameň vylodenia 3 parníkov z Irkutska, ktorých súčasťou posádky boli aj československý legionári. Z tohto miesta odchádzame hľadať miesto posledného odpočinku padlých vojakov v týchto bojoch. Po dlhšom hľadaní ho nachádzame pri železničnej stanici Posolskaja neďaleko železničného mostu. Pokladáme veniec, spoločné foto a odchádzame smer Ula-Nude, Čita. Krajina už nemá toľko stromov, obrovské plochy sú len tráva, občas krík. Vodné plochy a toky veľmi zriedkavo. 500 km súvislej cesty ideme po asfalte ktorý navodzuje dojem, že ho nevalcovali ale ucapkávali lopatami. Do Čity prichádzame o 23.50 hod miestneho času kde je posun voči SR +8 hodín, neskutočne vytrasený, otlčený. Nikto z nás nemá chuť ani na to 1 pivo čo už 2 dni vozíme v kufri. Zaspávame v autách 10km za Čitou.
07.30 budíček a naša cesta má smer Chabarovsk vzdialený 2100 km. Po 150 km si na odľahlom mieste v prírode varíme kávu, Milan s Majom varia polievku, Tibor kontroluje olej v diferenciáli a zvyšok členov asistuje a mudruje. Stále viac a viac diskutujeme čo urobíme s autami. Máme viacero možností:
1.Autá zostávajú vo Vladivostoku.
2.Autá sa naložia do kontajnerov a poputujú späť na Slovensko.
3.Ak by sa však niekto našiel kto by mal chuť si to absolvovať, zažiť naozaj veľké dobrodružstvo môže sa letecky dopraviť do Vladivostoku a trasu absolvovať v opačnom smere kedykoľvek, ale museli by ste nám to dať vedieť buď emailom alebo na našom ruskom čísle +79133823691.
Cesta pokračuje neobývanými miestami. Čerpacie stanice sú od seba vzdialené 300-400km ktoré majú podobu čerpacích staníc u nás spred 30 rokov. Nastali už aj problémy s benzínom ale cestári s radosťou benzín dali. Prechádzame hornatými úsekmi kde sú cesty nové ale aj vo výstavbe. Nekonečné dlhé úseky prechádzame aj 100km/hod ale aj 30km/hod.V neskorých ranných hodinách 02.08.2010 čas 2:30 hod zastavujeme asi 850km od mesta Chabarovsk. Zaspávame v autách.
02.08.2010 čas 06:30 hod vstávame a odchádzame smer Chabarovsk. 620 km pre Chabarovskom odbočujeme k rieke Amur a po 130km sa dostávame k Rusko-Čínskej hranici. Vidíme Čínu a snažíme sa o prekročenie hranice bez víza. Delí nás od nej len rieka Amur. Rozprávame sa s ruskou riečnou Tamožnou-colníčka. Fotíme, nakrúcame si Čínu a máme zaujímavé pocity kam že sme sa to dostali. Čas 15.00 odchádzame smer Chabarovsk. Mesto v ktorom sa nachádzame je Blagovešensk.
S pozdravom všetci!!!!!